OSP کامل شد

General OSP یک سرویس رایگان برای برنامه نویسان بازمتن می باشد که قابلیت مدیریت پروژه را به صورت حرفه ای در اختیارشان قرار خواهد داد. از جمله امکانات سرویس های OSP،می توان به میزبانی وب بطور رایگان جهت بارگذاری(Upload) فایل ها و راه اندازی یک وب سایت بر روی SubDomain ، قابلیت استفاده از CVS و SVN ، قابلیت تعیین دسترسی های مختلف برای کاربران عضو پروژه ، قابلیت افزودن کار های انجام شده و در حال انجام ، انجمن گفتگو و حل مشکلات نرم افزار ، گزارش مشکلات برنامه ، لیست پستی ، قابلیت افزودن اطلاعات یا همان اسناد برای پروژه ، قابلیت افزودن خبر در صفحه پروژه و صفحه اصلی OSP.IR ، فرم ساز برای نظر سنجی و دریافت اطلاعات از کاربران ، دسترسی SSH و همین طور قابلیت راه اندازی WIKI برای هر یک از پروژه ها،و با افزودن در OSP،دیگر شاهد پیغام تحریم ایران نخواهیم بود ،پروژه ها به راحتی تایید می شوند و قوانین آسان تری برای برنامه نویسان بازمتن ایرانی را فراهم خواهد کرد. برای مشاهده و استفاده از OSP می توانید به اینجا مراجعه فرمایید.

ParallelKnoppix64 2.6 RC1


ParallelKnoppix

نخستین کاندیدای انتشار نخستین نسخه ۶۴ بیتی ParallelKnoppix منتشر شد. این توزیع یک توزیع مبتنی بر KNOPPIX است که مخصوص ایجاد کلاسترها و سیستم‌های پردازش موازی ساخته شده است. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد این نسخه اینجا را ببینید. دریافت:

parallelknoppix64-2.6-rc1.iso (644MB, MD5)

BLAG Linux And GNU 60001

Blag

نسخه جدیدی از توزیع BLAG Linux And GNU منتشر شد که حاوی به‌روز رسانی‌های منتشر شده برای نسخه 60000 می‌باشد. همچنین هسته نیز از نسخه 2٫6٫18 به نسخه 2٫6٫20 ارتقاء داده شده است. حدود ۲۰۰ بسته مختلف نرم‌افزاری در این نسخه به‌روز رسانی شده‌اند. برای اطلاعات دقیق‌تر اینجا را ببینید. این توزیع یک توزیع مبتنی بر فدوراست که سعی دارد امکانات لازم به همراه پشتیبانی از چندرسانه‌ای را بر روی یک CD ارائه نماید. دریافت:

BLAG-60001.iso (694MB, MD5); via BitTorrent

Linux Mint 3.0 Beta 1


Mint

نخستین نسخه آزمایشی Linux Mint 3.0 منتشر شد. این نسخه بر اساس نسخه جدید اوبونتو 7.04 ساخته شده و در آن از میزکار GNOME 2.18 به همراه هسته 2.6.20 و مجموعه ادرای OpenOffice.org 2.2 ارائه شده است. در این نسخه به طور پیش‌گزیده بسته‌های Compiz و Beryl نصب هستند و بسته جاوای ۶ نیز جایگزین جاوای ۵ شده است. برای اطلاعات دقیق‌تر اینجا را ببینید. دریافت:

(MD5): LinuxMint-3.0-BETA-012.iso (700MB)

لینوکس بایوس

Hardware «موضوع بایوس لینوکس، موضوع تازه ای نیست. پروژه لینوکس بایوس،از سال 1999 مشغول به فعالیت در این ضمینه هست. هدف این پروژه،باز کردن راه برای ورود BIOSهای رایانه های خانگی به دنیای نرم افزار های آزاد(بازمتن) می باشد.

آلن کاوالو دو آسی[1] به این شکل ماجرا رو نشون میده:
آلن، لینوکس بایوس و X-server را با حجم 2 مگابایت با هم ادغام کرده. او همچنین از هسته 2.6.20، uClibc، Busybox و X-Server Kdrive استفاده کرده.»

کلاس های تابستانی ورامین لاگ

Announcement گروه کاربران لینوکس ورامین در نظر دارد،کلاس های آموزش لینوکس را به صورت نیمه رایگان در شهرستان برپا نماید.کلیه دوستانی که مشتاق به شرکت در این کلاس ها هستند می توانند نام و شماره تماس خود را به آدرس varamintux َAT gmail DOT com ارسال نمایند.

کتاب آموزشی پارسیکس نسخه 1.0.0 منتشر شد


Parsix کتاب آموزشی پارسیکس گنو/لینوکس به نگارش آلن باغومیان که حاصل حدود هفت ماه کار می‌باشد، تحت مجوز GNU/GPL منتشر شد. این کتاب حاوی مفاهیم آموزشی مفید برای تمامی کاربران تازه‌کار و متوسط در زمینه میزکار و برنامه‌های کاربردی مختلف موجود به همراه پارسیکس گنو/لینوکس می‌باشد و مخصوصا مفاهیم اولیه سیستم‌عامل گنو/لینوکس در آن به نحوی تشریح شده تا کاربرانی که مایلند از ویندوز به گنو/لینوکس مهاجرت نمایند، در میان مفاهیم تازه گم نشوند. امیدواریم این کتاب نیز بتواند کمکی درجهت گسترش هرچه بیشتر سیستم‌عامل گنو/لینوکس و مفاهیم آن در ایران باشد. ضمنا این کتاب تماما با استفاده از مجموعه OpenOffice.org صفحه‌بندی و آماده سازی شده و نسخه PDF کتاب مشتمل بر ۳۰۳ صفحه را می‌توانید از اینجا با حجم حدود هفت مگابایت دریافت نمایید. کد منبع کتاب نیز در این نشانی قابل دسترسی است.

64Studio 1.3.0


64Studio

نسخه آزمایشی جدیدی از 64Studio که یک توزیع مخصوص تولید محتوای چند رسانه‌ای و دیجیتالی است، منتشر شد. این نسخه بر اساس دبیان Etch ساخته شده و امکاناتی نظیر پایداری و پشتیبانی امنیتی بهتر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. نسخه نهایی 0 نیز کماکان این ویژگی را حفظ خواهد کرد. این نسخه همچنین حاوی تعدادی رفع اشکال نیز می‌باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر اینجا را ببینید. دریافت:

64studio_1.3.0_amd64.iso (727MB, MD5), 64studio_1.3.0_i386.iso (697MB, MD5)