محرم

فرا رسیدن ماه محرم و صفر را به تمام شیعیان جهان تسلیت عرض می نماییم

از طرف کاربران لینوکس ورامین

نصب اوبونتو از داخل ویندوز


Ubuntu گسترش‌دهندگان توزیع Ubuntu در حال ساختن یک برنامه نصب گرافیکی Ubuntu برای ویندوز هستند.به وسیله آن کاربران ویندوز می‌توانند از داخل ویندوز،با اجرای برنامه نصب که بصورت گرافیکی میباشد، یکی از توزیع‌های خانواده Ubuntu مانندXubuntu,Kubuntu,Ubuntu را انتخاب و به سادگی نصب کنند.از نکات جالب این است که این برنامه نصب، مدیریت Boot اوبونتو(GRUB) را نصب نمی‌کند و اوبونتو را به مدیریت Boot ویندوز می‌شناساند و اطلاعات سخت‌افزاری را از ویندوز می‌گیرد.برای دیدن تصاویر و اطلاعات بیشتر به اینجا
مراجعه نمایید.

Ubuntu 7.04 Alpha 2


Ubuntu

دومین نسخه آزمایشی اوبونتو 7.04 منتشر شد. این نسخه حاوی تعداد زیادی به‌روز رسانی و هسته جدید مبتنی بر 2.6.20 می‌باشد. دیسک‌های alternate i386 این نسخه دارای اشکالی در سیستم شناسایی سخت‌افزار هستند که بر روی برخی از سیستم‌ها فرایند شناسایی را با تاخیر بسیار زیادی همراه می‌کند. اشکالی نیز بر روی برنامه نصب دیسک‌های زنده وجود دارد که مانع اتصال پارتیشن‌های به تازگی ایجاد شده و انجام نصب بر روی آنها می‌شود. برای اطلاعات دقیق‌تر اینجا را ببنید. اعضای دیگر خانواده اوبونتو نیز قابل دریافت هستند. دریافت:

(MD5): feisty-desktop-i386.iso (686MB), feisty-desktop-amd64.iso (691MB)


Zenlive 4.2


Zenwalk

نسخه جدیدی از دیسک زنده ZenLive که مبتنی بر لینوکس Zenwalk می‌باشد، منتشر شد. این نسخه حاوی ویژگی‌های جدیدی مانند Zpanel است که ابزار متمرکز مدیریتی سیستم محسوب می‌شود. چیدکان پنل‌های xFCE نیز بهینه شده و آیکون‌های تانگو نیز بر روی آن بکار گرفته شده‌اند. بسته FAM نیز با Gamin جایگزین شده است. برای اطلاعات دقیق‌تر اینجا را ببنید. دریافت:

zenlive-4.2.iso (476MB, MD5)

ارتباط با منابع

               

 

آشنایی با Qemu

QEMU یک شبیه ساز سیستمی است. ایـــن بدان معناست که QEMU می‌تواند یک سیستم کامل به همراه تمامی پردازشها و درایوها و کاربرها و ... را شبیه ســـازی کند. اجازه دهید از اول بحث چندان وارد جزئیات نشویم و مثل یک کاتالوگ که پر از عکسهای رنگین و مصور است، چند عکس زیبا را به شما نشان دهیم.

برای دریافت مقاله کامل اینجا کلیک کید

Frugalware Linux 0.6 Pre 2


Frugalware

دومین نسخه آزمایشی توزیع Frugalware Linux 0.6 منتشر شد. در این نسخه بهینه سازی‌هایی بر روی برنامه نصب انجام شده، بسته gnome-mount جایگزین pmount شده، پشتیبانی از KDE اضافه شده، میزکارهای GNOME 2.17.3 و Xfce4.4rc2 بکار گرفته شده و تغییرات دیگر. برای اطلاعات دقیق‌تر اینجا را ببینید. دریافت:

frugalware-0.6pre2-i686-dvd1.iso (4,239MB, SHA1)

توضیحی مختصر در مورد توزیع های مختلف

SUSE:یک توزیع بسیار ساده و قدرتمند که از میز کار جنوم و کا دی ای پشتیبانی می کند و بیشتر برای کاربران خانگی مورد استفاده می شود

KUBUNTU:این توزیع مبتنی بر دبیان می باشد و از محیط کا دی ای پشتیبانی می کند

KNOPPIX :این توزیع دیسک زنده است و از محیط کا دی ای پشتیبانی می کند و مناسب برای آموزش است

Redhat:یک توزیع بسیار قدرتمند می باشد که بیشتر سرور ها از این توزیع استفاده می کنند

LG3D :  این دیسک ارائه کننده میزکار سه‌بعدی مبتنی بر جاوای شرکت سان موسوم به Looking Glass 3D می‌باشد و حاوی نسخه پایدار 1.0 این سیستم می‌باشد.

شما کاربران لینوکس هر نوع اطلاعاتی که نیاز دارید در قسمت نظرات موضوع آن را ذکر کنید تا در اولین فرصت جواب شما را بدهیم