چگونه لینوکس را زیباتر کنیم؟

بسیاری از ما جزو کاربران تمام وقت لینوکس به حساب می آییم اما می دانیم که این سیستم عامل مخالفان زیادی دارد.

برخی از آن ها از زیبایی و ترکیب لینوکس ایراد می گیرند. آن ها می گویند که Mac OSX یک میزکار زیباست؛ حتی ویندوز ویستا با آن نیازهای خنده دار سخت افزاری وقتی از میزکار شتاب دار Aero Glass 3D استفاده می کند بسیار زیبا به نظر می رسد اما لینوکس چه؟
درست است که لینوکس سیستم عامل پایدار، مطمئن، بسیار سریع و متن باز است اما گاهی اوقات در هنگام تحت تاثیر قراردادن دوستان و یا همکارانمان نیز کمی نیاز به زرق و برق داریم به خصوص اگر از توسعه دهندگان محلی متن بازها باشیم و یا در حوزه بازار این سیستم عامل فعال باشیم.
خوشبختانه باید گفت که Mac OSX و Aero Glass تنها میزکارهای زیبای موجود نیستند. شما می توانید با سخت افزارهای گرافیکی معمولی و برخی نرم افزارهای ساخت حاشیه، لینوکس را تبدیل به میزکار مرکب و تاثیرگذار سه بعدی کنید.
شما می توانید از مدیران پیچیده ویندوز در توزیع های لینوکس خود استفاده کنید زیرا بسیاری از زیر بناهای این کار در توزیع لینوکسی شما موجود است. از جمله این فناوری ها و نرم افزارها می توان به Bleeding Edge Compositing (حاشیه مرکب) اشاره کرد.
برای اجرای مدیران ویندوز مرکب در سیستم شما نیاز به سخت افزار گرافیکی شتاب دار سه بعدی دارید. در کمترین حالت شما نیاز به AGP 2X nVidia GeForce و یا کارت ATI Radeon با 64 مگابایت از VRAM دارید.
شما می توانید در GentooLinux Wiki لیست سخت افزارهای پشتیبانی شده و مبدل های کارت های گرافیکی و OpenGL تحت سیستم ویندوز X را برای یک توزیع لینوکس به دیگر توزیع ها بیابید که در آدرس http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_Video_Card_Support_Under_XGL موجود است.
فناوری دیگر Beryl and Edgy نام دارد که شامل لبه دار کردن صفحه لینوکس و استفاده از برنامه Beryl است که با توجه به نوع کارت گرافیکی خود اقدامات سه بعدی برای زیباتر کردن لینوکس را می توانید با مراجعه به سایت منبع خبر به دست آورید.
آدرس منبع:
http://www.linux-mag.com/id/3671/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد