خرید توزیع های سیستم عامل لینوکس

شما دوستان عزیز که در شهرستان ورامین و حومه زندگی می کنید می توانید با تماس به شماره ۷۷۴۵۳۹۸ ۰۹۳۵ توزیع مورد نظر خود را سفارش و در صورت وجود آن را درب منزل خود دریافت کنید

آموزش لینوکس از طریق روزنامه

کاربران لینوکس ورامین در نظر دارند آموزش سیستم عامل لینوکس را از طریق ویژه نامه ی روزنامه ابتکار از روز  شنبه مورخ  30/4/86 به چاپ برساند دوستانی مشتاق به مطالعه این آموزش هستند می توانند روزنامه ابتکار در روز شنبه را خریداری و ویژه نامه شهرستان ورامین را مطالعه نمایند . لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید 

چگونه لینوکس را زیباتر کنیم؟

بسیاری از ما جزو کاربران تمام وقت لینوکس به حساب می آییم اما می دانیم که این سیستم عامل مخالفان زیادی دارد.

برخی از آن ها از زیبایی و ترکیب لینوکس ایراد می گیرند. آن ها می گویند که Mac OSX یک میزکار زیباست؛ حتی ویندوز ویستا با آن نیازهای خنده دار سخت افزاری وقتی از میزکار شتاب دار Aero Glass 3D استفاده می کند بسیار زیبا به نظر می رسد اما لینوکس چه؟
درست است که لینوکس سیستم عامل پایدار، مطمئن، بسیار سریع و متن باز است اما گاهی اوقات در هنگام تحت تاثیر قراردادن دوستان و یا همکارانمان نیز کمی نیاز به زرق و برق داریم به خصوص اگر از توسعه دهندگان محلی متن بازها باشیم و یا در حوزه بازار این سیستم عامل فعال باشیم.
خوشبختانه باید گفت که Mac OSX و Aero Glass تنها میزکارهای زیبای موجود نیستند. شما می توانید با سخت افزارهای گرافیکی معمولی و برخی نرم افزارهای ساخت حاشیه، لینوکس را تبدیل به میزکار مرکب و تاثیرگذار سه بعدی کنید.
شما می توانید از مدیران پیچیده ویندوز در توزیع های لینوکس خود استفاده کنید زیرا بسیاری از زیر بناهای این کار در توزیع لینوکسی شما موجود است. از جمله این فناوری ها و نرم افزارها می توان به Bleeding Edge Compositing (حاشیه مرکب) اشاره کرد.
برای اجرای مدیران ویندوز مرکب در سیستم شما نیاز به سخت افزار گرافیکی شتاب دار سه بعدی دارید. در کمترین حالت شما نیاز به AGP 2X nVidia GeForce و یا کارت ATI Radeon با 64 مگابایت از VRAM دارید.
شما می توانید در GentooLinux Wiki لیست سخت افزارهای پشتیبانی شده و مبدل های کارت های گرافیکی و OpenGL تحت سیستم ویندوز X را برای یک توزیع لینوکس به دیگر توزیع ها بیابید که در آدرس http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_Video_Card_Support_Under_XGL موجود است.
فناوری دیگر Beryl and Edgy نام دارد که شامل لبه دار کردن صفحه لینوکس و استفاده از برنامه Beryl است که با توجه به نوع کارت گرافیکی خود اقدامات سه بعدی برای زیباتر کردن لینوکس را می توانید با مراجعه به سایت منبع خبر به دست آورید.
آدرس منبع:
http://www.linux-mag.com/id/3671/

Elive 1.0


Elive

نخستین نسخه رسما پایدار Elive که یک توزیع زنده و قابل نصب مبتنی بر دبیان به همراه میزکار سبک و زیبای Enlightrnmrnt است، منتشر شد. این نسخه میزکاری کاملا پیکربندی شده و آماده استفاده را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. هسته نیز برای امور چند رسانه‌ای و پردازش‌های سنگین بهینه سازی شده است. برای اطلاعات دقیق‌تر اینجا را ببینید.

Elive_1.0_Gem.iso (678MB, MD5)

Evinux 200701


Evinux

توزیع Evinux یک توزیع زنده فرانسوی است که به همراه میزکار سبک xFCE عرضه می‌شود. نسخه جدید این توزیع که این هفته منتشر شده، بر مبنای Debian Etch و KNOPPIX 5٫1٫1 طراحی شده و از هسته 2٫6٫19 استفاده می‌کند. این نسخه برای نخستین‌بار به صورت debootstrap و از پایه ساخته شده است. از دیگر ابزارهای گنجانده شده در این نسخه می‌توان به Gnumeric، Grisbi، Iceweasel و Icedove اشاره کرد. دریافت:

Evinux-200701.iso (393MB, MD5)

GeeXboX 1.1


GeeXBoX

نسخه نهایی پخش کننده چند رسانه‌ای مبتنی بر لینوکس، موسوم به GeeXBoX منتشر شد. این نسخه دارای سیستم شناسایی سخت‌افزار بهینه شده به همراه راه‌اندازهای جدید می‌باشد. همچنین تعدادی بهینه سازی در خصوص سرعت decoding سیستم صورت پذیرفته است. برای اطلاعات دقیق‌تر اینجا را ببینید. دریافت:

geexbox-1.1-en.i386.iso (8.9MB, MD5)

تولد حضرت فاطمه الزهرا

تولد حضرت فاطمه و روز مادر را به تمامی شیعیان و مادران عزیز تبریک عرض می کنیم

استفاده غیر مجاز از کد های شبیه ساز بازمتن و قدرتمند Wine

Wine شرکت SWSoft،حامی برنامه Parallels Desktop برای Mac،به طور غیر قانونی از کد های شبیه ساز بازمتن Wine در برنامه خود استفاده کرده است. این موضوع در ابتدا زمانی کشف شد که در این برنامه اشکالاتی مشابه اشکالات Wine برای سایه زنی اشیاء در Directx پیدا شد. همچنین فایل های DLL کپی شده از Wine،در برنامه وجود دارند. شرکت مذکور ابتدا قول انتشار کد های تغییر یافته Wine،طی دو،سه روز بعد را داد، اما هنوز هم کد ها منتشر نشده اند. گسترش دهندگان Wine خواستار حل این مسئله بدون استفاده از راه حل های قانونی هستند. برای اطلاعات دقیق‌تر اینجا را ببینید.