لیسانس فن‌آوری رسانه‌ی دیجیتالی مایکروسافت

تهران _ ایسکانیوز :مایکروسافت لیسانس پیام فوری و فن‌آوری رسانه‌ی دیجیتالی خود را به یک شرکت کوچک توزیع کننده لینوکس اعطا کرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایسکانیوز، اعطای لیسانس پیام فوری و فن‌آوری رسانه‌ی دیجیتالی به شرکت لاینزپایر از سوی مایکروسافت به سیستم عامل ویندوز کمک می‌کند با نرم‌افزارهای متن باز آسان‌تر کار کند.
بر اساس این توافق‌، لاینزپایر، لیسانس کد مایکروسافت مربوط به مکالمه‌ی تلفنی اینترنتی (VOIP)، فایل‌های مدیای ویندوز و فونت‌های True Type را دریافت خواهد کرد.
با افزودن کد مایکروسافت به سیستم عامل لاینزپایر، کاربران سیستم عامل این شرکت قادر خواهند بود با کاربران برنامه‌ی ویندوز لایو مسنجر مایکروسافت به صورت صوتی چت کرده،‌ فایل‌های صوتی و ویدیویی مدیای ویندوز را در برنامه‌ی مدیا پلیر متن باز خود مشاهده کنند.
بنا بر اعلام، لاینزپایر همچنین با قرار دادن موتور جست‌وجوی وب مایکروسافت به صورت پیش فرض بر روی رایانه‌هایی که با سیستم عامل لاینزپایر کار می‌کنند، موافقت کرد.
این توافق از کاربران لاینزپایر در برابر اقدامات قانونی مایکروسافت حمایت خواهد کرد که ادعا می‌کند نرم‌افزار متن باز، 200 مورد از حق امتیاز انحصاری این شرکت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد